איטליה הקטנה - חוויה תיירותית בהשראת ארץ המגף

ארצות הברית כולה בנויה על מהגרים אשר הגיעו מכל רחבי תבל לרבות אירופה, אסיה, דרום אמריקה וכמובן אפריקה, למרות שהאחרונים לא באו כמהגרים אלא הובאו כעבדים. אחת התחנות המרכזיות להגירה לארה״ב, אם לא המרכזית ביותר היא אליס איילנד, בעיקר למהגרים מאירופה.

אליס איילנד, אי בדרום מנהטן לא הרחק מפסל החירות, שם עברו בין שלהי המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20 כ-12 מיליון מהגרים. חלק מהתושבים החדשים התפזרו ברחבי ארה״ב חלקם נשארו בניו יורק ובמנהטן בפרט.

המהגרים החדשים נהגו להתיישב בקבוצות אתניות מטעמי נוחות וביטחון, כך נוצרו שכונות כמו איטליה הקטנה Little Italy שלמען האמת ניתן למצוא בהרבה מאוד ערים בארה״ב ובכלל בעולם, צ׳יינה-טאון, גם כן ניתן למצוא בערים שונות, Spanish Harlem, יהודים וכו'.. דאז הייתה ניו יורק בעיקר מחולקת לפי שכונות של קבוצות אתניות.

ניו יורק נשארה מחולקת לשכונות וזה אחד המאפיינים היפים בעיר, אך כיום השכונות במנהטן אינן נשענות דווקא על רקע דמוגרפי, אלא יותר על מעמדות, תעסוקה, וכן הלאה, כמובן שנשארו מספר שכונות ״הנאמנות״ לשורשים שלהן כמו צ׳יינטאון ואיטליה הקטנה לדוגמא.

שכונת Little Italy

איטליה הקטנה היא אחת השכונות הקסומות בניו יורק למרות שבמרוצת השנים השכונה התכווצה והפכה פחות פופולרית למתיישבים איטלקיים, יחד עם זאת השכונה עדיין נחשבת לאטרקציה תיירותית מובהקת וחד משמעית ניתן לחוש בה את ההשפעה האיטלקית.

השכונה ממוקמת בדאונטאון מנהטן, גובלת עם שכונת צ׳יינה טאון וסוהו האופנתית המספקת חנויות אופנה, גלריות ומלונות בניו יורק ברמה גבוהה. הרחובות התוחמים את איטליה הקטנה הם Broome בצפון, לאפייט במערב, Canal בדרום ו Mott ו Bowery במזרח, כאשר הרחוב הראשי של Little Italy הוא Mulberry.

על פינת רחוב מלבורי ורחוב Broome  יקבל את פניכם שלט ססגוני בכיתוב Little Italy, הרחוב ייחודי וללא ספק ניתן לחוש את הקסם של איטליה נובע מהפעילות והנוף שהרחוב מציע, בין אם אלו מסעדות איטלקיות שיציעו לכם מטבחים אותנטים ככל שאפשר, מעדניות עם מאפיים וקינוחים איטלקיים כמו קנולי, גלידריות וכמובן שפיצות.

בחלק מהמסעדות והחנויות ברחוב יפתח גגון המקושט בצבעי דגל איטליה וכך גם חלק מברזי כיבוי האש ברחוב מולברי. אמנם תחושת הקהילה האיטלקית שנכחה בשכונה בימים עברו די שכחה, כן נשארה מסורת ייחודית אשר יבאו אותה מנאפולי איטליה, מסורת שהחלה ב-1926 ועד היום פועלת.

המסורת היא תהלוכת סן ג׳נרו שהוא הפטרון של נאפולי, פורטרט של התהלוכה ניתן לראות בסרט הסנדק 2 של פרנסיס פורד קפולה שהוא ממוצא איטלקי כמובן. היום התהלוכה נערכת כשבוע, בעצם פסטיבל עם דוכני אוכל לרוב, חנויות רחוב ואף מתקני שעשועים לילדים, הפסטיבל נערך בדרך כלל בספטמבר.

לסיכום:
איטליה הקטנה Little Italy היא שכונה קסומה לבקר בה כאשר אתם בניו יורק, לפקוד את אחת המסעדות, ליהנות ממאפה איטלקי ומהאווירה ואם אתם בספטמבר אז נסו לתפוס את התהלוכה.