איטליה, הנופים, האתרים, ההיסטוריה, האוכל, כל כך הרבה סיבות הופכות את ארץ המגף ליעד נהדר לטיולים ולחופשות

איטליה, הנופים, האתרים, ההיסטוריה, האוכל, כל כך הרבה סיבות הופכות את ארץ המגף ליעד נהדר לטיולים ולחופשות. אך לפני שטסים קבלו את הטיפים הכי טובים – איך להיערך בצורה נכונה לחופשה באיטליה. מתי כדאי לנסוע, היכן כדאי לבקר, מזג האוויר הצפוי, האתרים השווים ביותר וגם, איך להישמר מפני כייסים.

מתי כדאי לנסוע לאיטליה
השאלה מתי כדאי להתארגן על חופשה באיטליה תלויה מאוד בסוג החופשה שלכם וגם באזור שאליו יוצאים. האם יוצאים לאזור הדרומי או אולי לצפון איטליה ולאגמים. ככלל, אם יוצאים בעיקר לטיול ברומא ומעדיפים מוזיאונים, התקופה פחות משנה. אם משלבים טיולים רגליים ארוכים, הרי שכדאי להעדיף את התקופה שבה פחות חם ויותר קריר. בדומה לישראל, יולי אוגוסט הם שיא הקיץ. זו התקופה המתויירת ביותר ויחסית עמוסה. מי שיכול להקדים את החופשה או לצאת לאחר מכן, ייהנה ממזג אוויר נהדר ופחות עומס (וגם נוף יותר פורח).

מהם האתרים השווים של איטליה
כל כך הרבה אתרים שווים ואטרקציות תמצאו במהלך חופשה באיטליה כך שכדאי להגיע לאחר תכנון מראש. מה עושים, מה רואים, מה רוצים להספיק. רשימת המקומות הכי שווים כוללת למשל את:
• המגדל הנטוי של פיזה, שבמידה רבה הוא אחד הסמלים את המדינה.
• שרירי העיר העתיקה פומפיי שנחרבה בהתפרצות הר געש שפיזר אפר סמיך.
• וונציה – על תעלותיה המקסימות והסירות הנאות. אל תוותרו על ביקור בכיכר סן מרקו ובבזיליקה.
• הקולוסיאום – האתר הרומאי העתיק, אחד המפורסמים בעולם. אמפיתיאטרון שגם אחרי כל כך הרבה שנים מאז שנוסד נראה כמו אחד מפלאי תבל.
• הוותיקן – ובפרט הקפלה הסיסטינית עם הציורים האותנטיים והמרשימים.
• סיציליה – למזדמנים לשם, לא לוותר על עמק המקדשים, מרהיב ומפעים.

איך כדאי להתלבש באיטליה
עונות השנה באיטליה פחות או יותר חופפות לאלו שבישראל. גם מזג האוויר דומה מאוד, כך שקל מאוד להחליט מה ללבוש ומה לארוז. ככלל כדאי תמיד שיהיה גם ז'קט חמים וגם בגדים קלים. אם יוצאים בעונה היותר קרירה, מעיל ואפילו כפפות יועילו. אפשר בהחלט לנצל את הטיול כדי לרכוש בגדים ונעלים, בשווקים השווים. עם זאת, יש אזורים ברחבי ארץ זאת שבהם מזג האוויר מעט שונה, בפרט בחורף שיכול להיות הרבה הרבה יותר קר. זה כמובן תלוי גם בגובה וזה משנה אם כמובן טסים לצרכי סקי (ואז כמובן לבוש סקי ומעילים חמים חיוניים).

 

כך תישמרו מכייסים ברומא
ללא ספק חופשה באיטליה יכולה להיות מפנקת ביותר. אבל בערים גדולות כדוגמת רומא אך גם באחרות, ישנה נוכחות של כייסים. על מנת להיזהר, התרחקו ממקומות הומים. שמרו את הכסף לא בתוך ארנק אלא בתוך חגורת כסף או כיס נסתר. את התיקים, שימרו היטב ועדיף שהם שלא לאחסן בהם פריטים יקרים. קניתם מציאה? שימרו אותה בבית המלון עד לטיסה חזרה.