השווקים הטובים ביותר באיטליה

אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את איטליה הוא דרך האוכל של איטליה והבטן שלך, כך שצריך לבקר ולקנות בשוק מקומי. מדרום לצפון ודרך כל עיר וכפר, יש שווקים בשפע. בואו לקבל ולטעום את הטעם האמיתי של התרבות המקומית תוך כדי הכרת המוכרים, הקונים, כמו גם ספקים וסוחרים מלאי חיים. אבל הכי חשוב: לא לשכח את האוכל! פירות וירקות עונתיים, גבינות תוצרת החווה, דגים טריים ובשרים, ויינות מקומיים. אז אם אתם מבקרים בכל אחת מהעריםהמתוארות בהמשך, לא כדאי לפספס חלק מהשווקים הטובים ביותר של איטליה!

שווקים באיטליה שאסור להחמיץ

כיכר דל קאמפו פוליו – Piazza del Campo Palio (אסטי, Piedmont)
    בבוקר רביעי ובשבת לCampo del Palio באסטי לשוק הגדול ביותר של פיימונטה. שוק זה הוא המקום להיות בו כדאי להיות ולחשב את הטיול שלכם באיזור, בשוק תמצאו תוצרת עונתית. בין אם אתה אוהב בשר, ערמונים או תפוחים או לבקבוק נוצץ אסטי ספומנטה, ניתן בהחלט לספק את אניני הטעם הטובים ביותר. כמובן, אם אתם מגיע ביום ראשון השלישי של חודש ספטמבר,  תוכלו להינות ממירוצי סוסים ללא אוכף.

שוק הדגים בנציה – Rialto (ונציה, Veneto)
כמעט שהשוק הזה קיים כבר 1000 שנה ריאלטו היה הלב המסחרי של ונציה.  מאחורי גשר ריאלטו היפה ודרך הקשתות שלה אכסדרה החדשה יחסית (עדיין גותי הוונציאני השראה)  מסתתר שוק הדגים של ונציה. כל הפירות הים שהוונציאנים אוהבים מגיעים לשוק והתושבים מגיעים לחגוג כל יום.
אם אתה מעדיף נסיעה פחות לשוק דגים,  אז כדאי ללכת לשוק הפירות והירקות (שנקרא Erberia) הסמוך. עדיף להגיע מוקדם כדי להינות מהתוצרת הטרייה ביותר, יש לזכור כי זה השוק סגור בימים ראשונים ושני. שוק דגי ריאלטו ממוקם בקמפו דלה פסקריה Pescaria.

פיאצה דלת ארבה ופיאצה דלה פרוטה שוק (Padua, Veneto)
השוק קיים כבר מהמאה השלוש-עשר, יש שם שני שווקים חיצוניים של פדובה. למרות שכל כיכר נקראת על שם מה כל שוק מתמחה. שוק אחד בעשבי תיבול וירקות בפיאצה דלת ארבה (כיכר של עשבי תיבול), השוק השני מתמחה בפירות בפיאצה דלה Frutta (כיכר של פירות) – עכשיו קונים יכולים למצוא הכל בכל מקום. צאו לטיול מתחת לקשתות של ארקייד המקסים של הארמון, מי שמחפש חנויות קבועות וגדולות יכול למצוא אותם בהוקינג סופר טרי ומקומי בשר, דגים, גבינות ולחם. הסוחרים מקימים את הדוכנים שלהם מוקדם בכל בוקר. ניתן למצוא עגבניות טריות בכל רחבי איטליה.

השוק המרכזי בבולוניה – Mercato Centrale (בולוניה, אמיליה רומניה)
כולם יודעים שבולוניה היא הלב המסחרי של שוק המזון באיטליה. עם מורטדלה מדהימה ובשרים אחרים, פרמזן, פסטת ביצה, וחומץ בלסמי ממודנה הסמוכה, בולוניה (ומאזור אמיליה-רומניה) מתגאה בכמה פריטי מזון עשיר והמפואר ביותר בארץ המגף – איטליה. אין מקום טוב יותר כדי לקבל טעימות של העיר וההיצע של האזור יותר מאשר בשוק המרכזי – Mercato Centrale, שמתפתל בתוך בולוניה.

שוק עתיק אררצו (Arezzo, טוסקנה)
גם אם אתה לא יכול לאכול את העתיקות שנמצאים בכל מקום ברחובות של אררצו ביום ראשון הראשון של כל חודש, בטיול לשוק זה יכול להיות יותר ממשביע רצון. חפשו עתיקות לפעמים פנטסטיות אבל לעתים נדירות  שמונחות ברחבי העיר.
מי יודע, אם תחפשו ממש טוב אולי תוכלו למצוא ענתיק או אוצר מהמאה החמש-עשר.

סנטו ספיריטו שוק (פירנצה, טוסקנה)
עבור Oltrano (או מעל הנהר) לשוק סנטו ספיריטו מהווה בריחה קטנה לעוד אתר תיירות בפירנצה. בפיאצה סנטו ספריטו השוק פתוח בכל יום ומתקיימות בו מכירת הפירות וירקות הטריים ביותר כמו גם כלי בית רבים. ביום ראשון, השני של כל חודש, החקלאים האורגניים מביאים את מרכולתם ומוכרים מוצרים כמו גבינת מקבלי, ולחמי ארטיזן מגיעים למרכז טוסקנה ישירות לשוק של פיירקולה – Fierucola.

שוק טסטקיו בלאציו – Testaccio (רומא, לאציו)
למרות ששוק טסטקיו עבר למיקום החדש הלבן הבוהק שלה, הוא הצליח לשמור על הקסם של השוק שהיה בעולם הישן שלה. עכשיו ממוקם בסמוך למוזיאון מאקרו – MACRO, שוק טסטקיו – Testaccio מהווה שוק מרכזי בשכונה. צאו לטיול לאורך המעברים המאורגנים היטב וקנו ממיטב התוצרת
 או צפו בהנאה ממה שהרומאים מביאים לביתם לארוחת ערב. כדאי לכם ללכת אחרי הנשים המבוגרות שגוררות את עגלת הקניות בשוק, כך תוכלו להגיע לאיטליזים וחנויות הגבינה הטובות ביותר באיזור. אם גם אתם אוהבים תוצרת טרייה כדאי שתגיעו לשוק הזה.

שוק הדגים, פורטה נולאנה בנאפולי – Porta NOLANA (נאפולי, קמפניה)
מרכז נאפולי בוחרת כמרכז חייה את שוק הדגים של נולאנה ב NOLANA Porta. השוק נמצא מתחת לשני המגדלים הישנים והעגולים של אראגון, מיקום זה היה פעם שער הכניסה לעיר מהנמל, הדוכנים מלאים עם דגים, צדפות, מולים, צלופחים, צדפות, חיים או מתים, הכל!
אם אתה מחפש יותר מסתם דגים, Porta NOLANA השוק שיש לו יותר מדי: הקפד לקחת כמה בופליה – buffala שמיימי, שמנת של מוצרלה ועוד.

זוק באלררו בפאלרמו – Ballarò שוק (פאלרמו, סיציליה)
כל אנרגיית כאוס מתמזגת עם הרחש-בחש הדרומי של פלרמו, הכל תוסס בשוק באלררו – Ballarò, השוק מתקיים בכל בוקר בפיאצה באותו השם.
יש קרבה ודמיון לשוק אפריקני שניתן למצוא ולקבל גם באירופה, שוק באלררו – Ballarò יכול להיות החוויה הסיציליאנית המובהקת! גם אם אתה לא חייב לאכול מנה יומית סיציליאנית ומוזרה עם ירקות, כדאי לך מאוד לבדוק את קוקוצה – cucuzza, שעועית ארוכה, כמו מחית. יש שפע של אוכל רחוב זמין וטעים. כדאי להכניס לפה את הלחם המיוחד, או בצק חומוס מטוגן בשמן עמוק עם חציל שמוגש על לחם, מעדן!

שוק דגים בגליפולי – פוגליה (גליפולי, Puglia)
בפוגליה תנתהג כמו פוגלאי! גליפולי הוא עיר שמש קטנה הבולטת לצד הים האיוני של העקב של איטליה. מוקפת במים תכולים, בגליפולי ניתן למצוא חלק מהדגים הטובים ביותר באיטליה ובים התיכון, דגים אלה מוצעים בכל בוקר בשוק ליד הנמל. איך אפשר לוותר על טיול נינוח לצד הדייגים, הים ורעש הגלים? כמובן, הדרך הטובה ביותר לקחת את כל זה בהוא בדרך לחוף הים, בתיאבון!

האם יש לך שוק אהוב באיטליה? נשמח לשמוע על זה!