השכרת רכב באיטליה

השכרת רכב באיטליה הינה אופציה מעולה שתחסוך לכם לא מעט כסף וזמן, במיוחד אם אתם מתכוונים לערוך טיול המתפרש על פני אזור מסוים ועובר במספר ערים וכפרים.

    טיפים להשכרת רכב נוחה ובטוחה יותר 

1.    במהלך חודש אפריל  (פסחא) וכן בחודשים יוני עד אוגוסט הנחשבים עונת התיירות במדינה, ישנו מחסור רציני  של רכבים להשכרה באיטליה. בשל עובדה זו מומלץ לבצע את ההזמנה כמה שיותר מוקדם. בצורה כזאת תמנעו מאי נעימות ומהתסכול של לחפש רכב בדקה ה-90. הזמנה מוקדמת לרוב חוסכת סכום לא מבוטל של כסף שכן בתקופות אלו מחירי ההשכרה מאמירים והחיסכון יכול להגיע לעשרות  ואף למאות יורו . בכדי למנוע עוגמת נפש, הוצאות מיותרות, ולשם מקסום חווית הטיול פשוט הזמינו רכב מראש.

2.    אל תתפתו לדילים הזולים ביותר. איכות הרכב המוצע הינה מרכיב חיוני וקריטי להצלחת החופשה שלכם. בבואכם לבחור רכב התייחסו לאמינות החברה ממנו תשכירו את רכבכם, איכות תחזוקת הרכב, בחנו היטב את השירות  שתקבלו בעת הצורך – רכב חלופי, חילוץ, גרירה וכיוצ"ב.

3.    מחיר השכרת רכב סטנדרטי נע בין 50 יורו ועד ל- 70-90 יורו במהלך עונת התיירות. כמובן שהמחירים המוצעים לכם יכולים להשתנות חדשות לבקרים והם תלויים בביטולים, מבצעים או בעודף ביקוש.  מחיר רכב אוטומטי גבוה בממוצע ב- 15% מרכב עם גיר ידני.

4.    נוח יותר לקחת לאסוף את הרכב בתחנות האיסוף הנמצאות באחד משדות התעופה שיש באיטליה, מאשר לאסוף אותו באחד ממרכזי הערים. שימו לב כי על איסוף רכב  משדה התעופה משלמים אגרה.

5.    אם אתם מתכננים להחזיר את הרכב בנקודה אחרת מנקודת האיסוף בדקו שהדבר אכן אפשרי ושימו לב שהדבר מצוין בחוזה.

6.    בטרם תיקחו את ההרכב השכור עברו עליו וסמנו כל מכה, שריטה וציינו כל דבר שנראה לכם חשוד.  בדקו היכן הצמיג הרזרבי האם יש בו אוויר ויש לכם את כל הכלים לצורך ההחלפה במידת הצורך. בחורף בקשו שרשראות לנהיגה בשלג.

7.    אל תצאו מנקודת ההשכרה בטרם אתם בטוחים שאתם יודעים לתפעל את הרכב ומה סוג הדלק אותו תצטרכו למלא.

8.    בטרם תזמינו רכב שכור בדקו אם במלון בו תלונו יש מקום לחניה ואם לא תשאלו מה הם הסדרי החניה באזור והאם אתם צריכים להכין משהו מראש.

9.    מומלץ להכין את מסלול הטיול מראש ולהצטייד במפות ו/או GPS  בכדי להימנע  מסיבובים מיותרים ובזבוז זמן. מפות בקנה מידה של 1:300,000 מומלצות לנסיעה ארוכה ואילו בתוך העיר מומלץ לנווט עם מפה של 1:150,000.

10.    באיטליה, כמו בכל מקום בעולם, חובה לנהוג עם רישיון בתוקף. ברוב המקרים רישיון ישראלי יספיק, אולם בחלק מהמקרים תידרשו להציג רישיון בין לאומי.

11.    שימו לב לשלטים המורים על הגבלות המהירות השונות. כעיקרון בשטח עירוני מותר לנהוג עד 50 קמ"ש, מחוץ לעיר עד 90 קמ"ש, כבישים ראשיים מחוץ לעיר עד 110 קמ"ש ובאוטוסטראדות ניתן לנהוג  עד ל- 130 קמ"ש. בכבישים ראשיים ישנם מצלמות ולכן לא מומלץ לעבור את המהירות המותרת.

12.    בחלק מהערים (בעיקר אלו שיש בהם הרבה תיירים) כגון, רומא, פירנצה ומילאנו החלו להנהיג בשנים האחרונות אזורים אליהם הכניסה מוגבלת ומורשית למספר מועט של רכבים.  היזהרו ואל תכנסו לאזורים אלו מאחר והקנס שתידרשו לשלם גבוה ואין הנחה לתיירים…

13.    דעו שאם תקבלו קנס כלשהו על רכב שכור יתכן ותידרשו לשם 25% מגובה הקנס במזומן.

14.    חלק מהכבישים המהירים והאוטוסטרדות באיטליה הן כבישי אגרה- כבישים בהם תידרשו לשלם עבור הנסיעה בהם. בכניסה לכביש תידרשו לקחת כרטיס והתשלום יהיה ביציאה בהתאם למרחק שנסעתם. כבישי האגרה מסומנים על ידי האות A  ומספר כלשהו.