טיול מפירנצה - מילאנו - אגם קומו - מודנה

טיול לאיטליה
את הטיול לאיטליה תכננו כשלושה ימים לפני הטיסה, כן, כן רק 3 ימים!
ידענו שאנחנו רוצים לנסוע בתאריך מסוים, יום ראשון בחודש ספטמבר, הזמנו טיסה ברגע האחרון דרך האפליקציה של חוליו, קיבלנו אישור מיידי ועלינו על הטיסה ב 6.11.2015 לפנות בוקר.

עם הנחיתה הנעימה בפירנצה היפה, שכרנו רכב מחברת באדג'ט ונסענו ישירות למונזה, מילאנו.
מי שמבין בספורט המוטורי מבין ויודע ששכונת מונזה מארחת את אחד מאירועי הספורט החשובים ביותר, מירוץ פורמולה 1.
כל אירוע כזה אורך כשלושה ימים, יומיים של אימונים ותחרות על המיקום ביום התחרות. אנחנו הגענו ישירות ליום האחרון לתחרות.
אחרי עצירה במלון ופריקת מטען לחדר, המשכנו בנסיעה מהירה למסלול המירוץ במונזה.
אנחנו ממליצים להגיע מוקדם, למצוא מקום חניה (אין הרבה), כל הדרך מחניית הרכב ועד למסלול אנחנו כבר שומעים את מנועי הרכבים "שואגים", אנחנו מבינים שאנחנו הולכים לראות את הדבר האמיתי, תחרות פורמולה 1.

בסוף התחרות וכשרכב מקבוצת פרארי המקומית מגיע למקום השלישי, זה הזמן של הקהל השמח לפרוץ גדירות ולהיכנס למסלול המירוץ ולחגוג עם הנהגים ושמפניה.

לפני הטיסה לאיטליה נזכרנו שיש את תערוכת אקספו במילאנו.
תערוכה עם למעלה מ 140 ביתנים של מדינות שונות, התערוכה נערכת בכל ארבע שנים, כל פעם במדינה שונה, זו הפעם השניה שמילאנו מארחת תערוכה זו, השנה אקספו מילאנו נערך עם נושא מזון וקיימות.
ומי כמו איטליה תדע להפיק תערוכה שהנושא שלה הוא אוכל, כמובן שאין כמו האוכל האיטלקי, נראה כי טוב וכמובן הכי טעים!
אנחנו לא ידענו, אך חשוב לדעת שהאיטלקים חוזרים מחפשת הקייץ לתקופה של לימודים רק ב 14.9, אז כדאי להיות מוכנים לפגוש חלק גדול מהאיטלקים שעדיין נהנים עם הילדים מחופשת הקייץ, אנחנו פגשנו המון איטלקים וגם תיירים רבים.

הביתן הישראלי ריכז עניין רב והיו בו המון מבקרים, הוא היה יפה ומעניין כאחד ,הגענו מוקדם בבוקר והתורים לביתנים היו אורכים ומעייפים מעט, היו מעניינים יותר והיו פחות, כמובן שעמדנו בתור לביתן.
הסיפור של החקלאות בישראל מרתק, סיפור גידול החיטה, המצאת הטפטפות, המצאת עגבניית השרי ועוד. את מטלת האירוח והקריינות הווירטואלית הטילו על מורן אטיאס, שהיא כידוע דוברת איטלקית מעולה.
חלק מהביתנים הם מסעדות, בתי קפה וביתנים של חברות מהגדולות במשק האיטלקי כמו: שוקולד נוטלה, שוקולד באצ'י (נשיקה באיטלקית) ועוד.
אחרי יום ארוך בתערוכה היינו חייבים לנוח מעט, אז נסענו לאגם קומו המדהים.

בקומו הזמנו דירה דרך אתר Airbnb, דירה עם נוף יפהפה, הדירה מאובזרת בכל מה שבית נופש צריך, מטבח מאובזר עם מוצרים בסיסיים כמו שמן, מלח, סוכר ועוד. לדירה יש נוף מדהים, היא מעט מיושנת אך נוחה, קרובה למרכז, יש חניה וכל מה שצריך במרחק הליכה או נסיעה קצרה מאוד, לרגישים מאוד כדאי לדעת שפסי הרכבת עוברים ממש קרוב ואם השינה שלכם קלה אחרי יום טיול ארוך אולי כדאי לשקול לינה במקום אחר.
אחרי הכרת בעל הדירה, קבלת מפתחות, הסברים והמלצות יאנו לטייל באיזור היפה, השקט ועם נוף מדהים מכל פינה.
העיירה קומו קיימת למעלה מ 500 שנים, סביב האגם קמו עיירות ציוריות קטנות, ההרים הירוקים מקיפים את האגם וממלאים את האוויר בחמצן טוב לנשימה ולנשמה.
מסביב לאגם יש וילות שהפכו למוזיאונים, ביקרנו בוילה אנה שהייתה מעט מאכזבת, היא ארחה תערוכת ציורים קטנה מאוד. היפה ביותר היא וילה קרלוטה (או קרלה, תלוי את מי שואלים), האומנות ורמת השימור שלה היא גבוהה ביותר.
חפצי האומנות שנמצאים בה יחד עם הגן הבוטאני שנמצא סביב הוילה מעניקים לוילה חשיבות וביקור חובה לכל מי שמגיע לאיזור. גם הסיפור אודות הוילה והבעלים הקודמים שלה עוטפים אותה במיסתוריות ובאהבה שהייתה שרויה בה, ביקור חובה לכל מי שמגיע לאזור!
גם הטיול בעיירה קומו מרתק, לראות איך חיו כאן בימי הביניים, לבקר בכנסייה הוותיקה ועוד פינות חמד, לאוהבי הקפה, תוכלו להנות מקפה טעים וקורנטו (קוראסון) טרי בבית קפה שנקרא מאיה Maya.
כחלק מהטיול נסענו לראות את העיירה הציורית בלאג'יו, לעיירה ניתן להגיע בנסיעה על כביש צר מאוד! או לנסוע על גבי מעבורת. בבלאג'יו תמצאו בתי מלון ברמה גבוהה מאוד ומסעדות עם מאכלי ים כמו גם אוכל איטלקי ומקומי.

אחרי יומיים במקום קסום כמו אגם קומו, נסענו לחבל מודנה.
בחבל מודנה מייצרים את הבלסמי הטוב והאיכותי ביותר בעולם.  אנחנו בחרנו ללון בוילה סרני, וילה יפהפיה באזור שנקרא מאראנו, למי שאוהב למברוסקו, פרארי, בלסמי וגבינת פארמאזן, כדאי שישהה באזור לפחות 3 ימים.
אפשר לבקר במוזיאון פרארי ואף להזמין נסיעה קצרה ברכב היוקרתי. אנחנו שהינו שם רק לילה אחד, לכן נסענו למפעל שמייצר יינות למברוסקו טעימים במיוחד. יין הלמברוסקו מיוצר מענבי הגראספרוסה שגדלים כה יפה בחבל זה שבאיטליה.
הבעלים של הוילה שבה שהינו מייצרים במתחם הוילה את הבלסמי מהטובים באזור, יש להם תוו איכות שהדרישות מהם כל כך גבוהות שיש רק כ 12 ייצרנים עם איכות כזו בכל האזור.
את הבלסמי מייצרים בתהליך ארוך, הוא מיוצר מענבים בצורה שמתחילה כמו ייצור יין תירוש, אך עם השנים שהוא שוהה בחביות מיוחדות הוא מקבל את צבעו וטעמו המיוחד, יש מספר סוגים של בלסמי, זה בעיקר נובע מאורך השהות שלו בחביות, אפשר לעשות שימוש בבלסמי במספר דרכים כמו, כמה טיפות בסלט, בחביתה מקושקשת ועוד.
אחרי יום קצר של מעט מנוחה, אוכל טוב והכרת אנשים חמים וטובים נסענו לפירנצה.

כל מי שמבקר בפירנצה מבין שהוא מטייל בתוך ההיסטוריה, בכל פינה ניתן להרגיש את משק כנפי ההיסטוריה, המאבקים שקרו באזור זה, המשפחות ששלטו כאן כמו משפחת מדיצ'י ועוד. ההתחדשות בתקופה הרנסנס, כל פינה ניתן להנות מאומנות שמלהיבה ומאתגרת כל אדם יצירתי.
פסל כמו דוד של מיכאלאנג'לו, ציורים כמו ונוס של בוטוצ'לי ועוד תמונות ופסלים מתקופות אחרות בהיסטוריה האנושית.
פירנצה מארחת גם מסעדות ברמה גבוהה מאוד לצד חנויות יוקרה עם שמות כמו דיור, איב סן לורן ועוד.
למי שרוצה לבקר בעיר בצורה יסודית מבלי "ליפול מהרגליים"  כדאי לשהות בה לפחות 3 ימים מלאים, יש בעיר הרבה מוזיאונים, וילות עם יצירות אומנות, גנים ופינות חמד שלא כדאי לפספס.
מכיוון שביקרנו בה בעבר וזה הביקור השני שלנו בעיר, הספקנו להיות במקומות שלא היינו בפעם הראשונה.

בכל ביקור בתקופת תיירות אני ממליץ בחום רב לתכנן את הטיול מעט מראש ולהצטייד בכרטיסים לכל המוזיאונים, זה יכול לחסוך זמן רק והמתנה בתור שיכול להגיע גם לשעה. מצאו את אתרי המוזיאון באינטרנו והזמינו כרטיסים מראש, לרוב זה לפי תאריך ושעה, אך שווה ביותר.

עם ההבנה שיש משחק כדורגל בעיר, קבוצת פיורנטינה מארחת את הקבוצה מטורינו, חשבנו שלמרות שאנחנו מאוד עייפים אך מרוצים, כדאי שנהנה מאווירת כדורגל איטלקית.
כרטיס למשחק עלה לנו 20 אירו, צריך להכין דרכון, או רשיון נהיגה מפני שכל כרטיס הוא לפי שם וצריך להציג זאת בכניסה לאיצטדיון, גם כאן, כדאי להגיע מוקדם כדי למצוא חניה קרובה לאיצטדיון, איטלקים רבים מגיעים עם קטנועים, עבורי זה היה מראה מרתק לראות מאות קטנועים במקום אחד, כולם דומים, כולם שחורים!
הקבוצה הביתית ניצחה 0-1 ואנחנו הפכנו למעריצים של פיורנטינה, גם אם זה היה ליום אחד. עם סיום המשחק נסענו לאסוף את הציוד מהמלון ונסענו לטיסת חזור לישראל.

לסיכום: טיול באיטליה הוא תמיד חוויה.
חוויה קולינארית, אומנותית, צבעונית, היסטורית ואנושית. תמיד כייף לבקר ולטעום, תהנו.