טיפים שימושיים לנוסעים לצפון איטליה

צפון איטליה נחשב לאחד מאזורי הנופש האידיאליים במדינת המגף. במקום ניתן ליהנות ממגוון אפשרויות של חופשה, למשל חופשת סקי, חופשה משפחתית, נסיעת עסקים ועוד. לפניכם מספר טיפים שימושיים לטסים לצפון איטליה שיהפכו כל חופשה לבלתי נשכחת ולמוצלחת במיוחד. ובמילים אחרות – לחופשה מושלמת שלא תישכח לעולם. הדקו חגורות כי אנחנו מתחילים.

מזג אוויר
באזור צפון איטליה שורר מזג אוויר ממוזג, כלומר קיץ פחות חם מאשר אצלנו וחורף קר עם הרבה שלג. ובמילים אחרות – המקום המושלם לחופשת סקי. אקלים זה גורם לכך שהעונות הטובות ביותר לחופשה בצפון איטליה הן האביב (אפריל-מאי) והסתיו (ספטמבר- אוקטובר) . בתקופות אלו מזג האוויר פשוט נפלא: לא חם או קר מדי וגם לא יורד יותר מדי גשם.

תחבורה
אזור צפון איטליה נחשב לנגיש מבחינה תחבורתית הודות לאפשרויות השונות בתחום זה.
• רכבות – הדרך הטובה ביותר להתנייד בצפון איטליה היא באמצעות רכבת הודות לעובדה שהאזור מרושת במסילות-ברזל.
• רכב שכור – השכרת רכב מאפשרת חופשה בהתאמה אישית בצפון איטליה הודות לגמישות שמעניק הרכב השכור. אופציה זו אמנם יקרה יותר מנסיעה ברכבות (בעיקר הודות לעלויות הדלק, כבישי האגרה ותשלומים על חנייה), אך היא עדיין נחשבת לזולה, לפשוטה ולשווה לכל נפש.

אזורי תיירות מועדפים
אזורי התיירות בצפון איטליה כוללים מספר אתרים מרכזיים:
• ונציה – עיר התעלות שנחשבת לאחת הערים הרומנטיות בעולם
• ורונה – העיר שעליה מבוסס המחזה "רומיאו ויוליה" של שייקספיר
• אזור האגמים ובראשם אגם גרדה שמתאים לחופשה משפחתית הודות לשפע של פארקי שעשועים ומים
• הרי הדולומיטים שמתאימים לכל מי שמעוניין בחופשת סקי
• העיר מילאנו שנחשבת לבירת האופנה והעיצוב העולמית ומתאימה לכן לחופשת שופינג או עסקים (או גם וגם למי שמעוניין לשלב ביזנס ופלז'ר)
• צ'ינקווה טרה – עיר אלף המגדלים שמתאימה לזוגות רומנטיים

קולינריה
צפון איטליה כמו מחוזות אחרים במדינה משקף את הייחודיות של האנשים, הנופים והטעמים של האזור. המשמעות היא שאזור זה מושפע קולינרית מהמדינות השכנות (אוסטריה, שוויץ ומדינות הבלקן) – מה שיוצר אוכל מגוון וטעים להפליא, למשל סרדינים מטוגנים שנחשבים למאכל ונציאני מקומי, ספגטי בולונז שהומצא בעיר בולוניה ועוד.
שילוב עם אטרקציות נוספות
טיסה לצפון איטליה מאפשרת לשלב בחופשה אטרקציות נוספות, למשל חופשת סקי בשוויץ, חופשה מפנקת בריביירה הצרפתית או האיטלקית, חופשה במדינות הבלקניות השונות (סלובניה, קרואטיה וכו') ועוד. טיסה לצפון איטליה לכן היא אופציה מושלמת לכל מי שמעוניין בחופשה איכותית באירופה.