צפון איטליה עם ילדים


חופשה באיטליה עם ילדים היא חוויה נהדרת לכל המשפחה, אך היא יכולה להיות גם חופשה מאתגרת. כאשר יוצאים לחופשה עם הילדים בחו"ל יש לתכנן היטב את כל הפרטים, אחרת החוויה המשפחתית הכיפית עלולה להפוך לסיוט. הבעיתיות נובעת בעיקר, אך לא רק, מתחומי העניין השונים של הילדים. מה שמעניין אתכם המבוגרים יכול להיות משעמם מאוד עבור הילדים ולהפך. יש לתכנן ולאזן בין מקומות המספקים עניין לילדים לבין מקומות המספקים עניין למבוגרים ולשים דגש על מקומות המתאימים לכל המשפחה.

עבור אלו מכם אשר מעוניינים לצאת לחופשה בצפון איטליה עם ילדים, זהו רעיון נפלא. איטליה היא אחד  המקומות שהכי מתאימים לסוג זה של חופשות והיא מספקת עניין לכולם, מאתרים ארכאולוגיים, דרך טירות קסומות של ימי הביניים ואוכל איטלקי שכולם אוהבים.  קיבצתי מספר המלצות על אתרים ואטרקציות לבילוי וטיול עם ילדים בצפון איטליה.

טירות – לכל אורכה ורוחבה של איטליה ניתן למצוא טירות המהוות מוקד משיכה לתיירים רבים וגם משפחות עם ילדים. לראות ולהסתובב בתוך טירות הענק, לטפס על המגדלים ולהרגיש איך חיו מלכים, זוהי חוויה קסומה עבור ילדים ועבור כל המשפחה. הטירות אינן רק מבנים ארכיטקטוניים מרשימים אלה גם מכילות במקרים רבים תצוגה של כלי נשק ושריונות אבירים מהתקופה העתיקה וזו בהחלט חוויה לכולם. בין הטירות של צפון איטליה ניתן להזכיר את גוריזיה (GORIZIA) המשקיפה על העיר ומוארת בלילה באורות צבעוניים, או טירת רקנשטיין – Runkelstein Castle ועוד למעלה מ 700 טירות!

שווקים – השווקים של צפון איטליה תמיד שוקקי חיים ותמיד יש מה לראות בהם, לאכול בהם ולספוג את האווירה המיוחדת של איטליה. אחד השווקים המומלצים לטיול בצפון איטליה עם ילדים הוא שוק פאנזאנו באזור קייאנטי – Panzano in Chianti בטוסקנה המתקיים בימי ראשון.
שוק נוסף הוא שוק סיאנה – Siena הנפלא המתקיים בימי רביעי. יש לשים לב שישנם שווקים המתקיימים בימים מסוימים בשבוע, ואפילו שווקים המתקיימים בעונות מסוימות ולהם משמעות מיוחדת. מידע נוסף ניתן למצוא באתרי אינטרנט ומדריכי תיירים.

פסטיבל ויארג'יו – VIAREGGIO – אם אתם מגיעים לאיטליה בפברואור מומלץ לבקר בעיר ויארגיו שם מתקיים פסטיבל מיוחד במינו. מדובר בפסטיבל בו מקיימים תהלוכות עם פסלים העשויים עיסת נייר, הפסלים עצמם מגיעים לגודל של בניינים של כמה קומות וזהו אירוע מרשים לכל המשפחה.

ביקור ביקב – איטליה יודעה בתור ארץ היינות ותרבות של שתיית יין וניתן למצוא בה הרבה מאוד יקבים, חלקם מפורסמים מאוד. ביקור ביקב הוא חוויה מומלצת מאוד לטיול בצפון איטליה עם ילדים. ביקב תוכלו לראות את כל תהליך הייצור של היין אשר מתחיל בבציר הענבים, ממשיך בהתססה של הענבים המרוסקים ומסתיים בבקבוק יין. תוכלו לשוטט במרתפי היינות ולקבל הסברים מרתקים על תהליך הייצור של היין. אחד היקבים המומלצים לביקור הוא טירת וולפאיה – Castello di Volpaia בטוסקנה שם תוכלו לראות את היקב, לקנות מזכרות ואף לראות את את אוספי האומנות של היקב.

כמובן שאלו רק מקצת מאפשרויות הבילוי בצפון איטליה עם ילדים. יש עוד הרבה אפשרויות של פארקים, מוזאונים, כנסיות ואפילו היסטוריה יהודית.

ברונו – פארק שעשועים בחינם
ביער גדול בצפון איטליה, אדם נחמד וצנוע שעונה לשם ברונו בנה מו ידיו פארק שעשועים קטן. רצוי לציין שאין לברונו כל תעודת מהנדס או תעודה פורמאלית אחרת שקשורה בבניה בכלל, הקין את הפארק לבד במו ידיו. כל המתקנים בפארק בנויים ללא מנוע ומסתמכים על יסודות פיזיקה בסיסיית ויכולתם של הילדים בפארק להניע את המכשירים וכך את עצמם. היום הילדים יכולים לעשות שימוש בכ 40 מתקנים שנמצאים בפארק בחינם לגמרי! כתובת מדוייקת: Via VIII Armata, 76, Nervesa della Battaglia, TV, Italy
לקישור – לחצו כאן