שלושה פתרונות תחבורה יעילים לשלושה סוגי מטיילים


לפני שיוצאים לטיול, כדאי לתת את הדעת על דבר חשוב מאוד. בחירה באמצעי תחבורה מתאים, לפי אופי הטיול, לפי טיבו של המטייל. זה נכון בין אם מדובר בנופש רגוע ובין אם מדובר בטיול אקסטרים או טרקים רגליים. להלן נציג שלושה פתרונות תחבורה יעילים לשלושה סוגי מטיילים. כמובן, יש להביא בחשבון גם את התשתית בארץ היעד ולבדוק שהיא אכן מתאימה ותומכת בפתרון התחבורה המועדף על המטייל.


השכרת רכב ולמי זה מתאים
פתרון התחבורה הראשון הינו השכרת רכב בחו"ל. אפשר לקחת כדוגמא השכרת רכב באיטליה, אך זה נכון כמובן גם במקומות אחרים. אם נוסעים לאיטליה הצפונית בטיול רומנטי או משפחתי ורוצים לשמור על ניידות מושלמת זה מאוד מתאים. למעשה, השכרת רכב בחו"ל מתאימה מאוד גם לסוג נוסף של מטיילים שאותו ראוי להזכיר. נניח שאתם מארגנים טיול בהרי הדולומיטים, כמטיילים הרפתקנים שאוהבים לעשות טרקים. יש צורך ברכב שייקח אתכם בדיוק למקום שממנו אתם עומדים לצאת לטיול ההרפתקני. כמובן, שפתרון שכזה יתאים גם ליעדים אחרים בעולם, לטרקים וכן לטיולים הרפתקניים וחוויות אקסטרים מלהיבות אחרות.

שימוש ברכבת לצרכי תחבורה ונוחות
יש מטיילים שהם פחות נוטים לטיולי אקסטרים והם בהחלט לא רוצים להעביר את הטיול בחו"ל בנהיגה למרחקים. סוג זה של מטיילים ייהנה עד מאוד אם יתבסס רק או לפחות בעיקר על הפתרון התחבורתי הבא: רכבת. פתרון זה מתאים מאוד כאשר מגיעים ליעדים שבהם רשת הרכבות טובה, נוחה ויעילה. אם טרם התנסיתם בכך, אל תנסו להשוות זאת לשירותי הרכבות בארץ. באירופה, למשל אך גם ביעדים אחרים, תופתעו מאוד כאשר תיווכחו שטיולי רכבות ובכלל, השימוש ברכבות יעיל ונפוץ מאוד. הרכבות תמיד מגיעות ויוצאות בזמן. ניתן להגיע ליעדים מפורסמים וישנן מדינות שיש הסכמים בין חברות הרכבות לבין חברות אוטובוסים, שמסייעות כאמצעי משלים לרכבת (למשל הגעה מהמלון אל תחנת הרכבת).


השכרת אופניים חשמליים או הוברבורד
עבור מטיילים שאוהבים מאוד ליהנות מהדרך ולחוות את כל מה שקורה בסביבתם באורח ישיר, יש פתרון תחבורתי נהדר ונוח. אנו מדברים על השכרת אופניים חשמליים או הוברבורד. היתרון של אמצעי כזה טמון בכך שאפשר לעבור מרחקים גדולים למדי בלי לאמץ את שרירי הרגליים. אם אתם סוג של מטיילים שאוהבים מאוד טיולים עירוניים, למשל, ורוצים לראות את כל הרחובות מקרוב, זה מתאים מאוד. הניידות על גבי אופניים או הוברבורד מאפשרת לראות מקרוב את כל הסמטאות והשווקים. המעבר בין נסיעה לבין הליכה או כניסה למוזיאון או לכל אתר אחר מידית ופשוטה. מכיוון שבחו"ל יש הרבה מאוד שבילים ודרכים שמתאימים במיוחד לרוכבי אופניים חשמליים, מדובר בדרך בטוחה, נוחה, נעימה להגיע ממקום למקום. פתרון מסוג זה, כדאי לציין, יכול להתאים גם ליחידים, גם לקבוצות גדולות וגם – למשפחות.